Lesen Memandu #2

by - Saturday, April 12, 2014

Tadi aku gi ambik computer test. Balik balik terus update belog. Hihi.

Mula mula kena kumpul dekat kedai pukul 7.30 pagi, macam biasa. Nasib baik hari ni bertolak awal. Sampai sampai, terus bertolak. Kalau lambat lagi macam dulu, memang aku pancung agent tu -.-

Sampai je dekat MyEG, aku tengok manusia bersepah sepah dekat luar tu. Dem, MyEG belum bukak lagi. Haihh. Have to wait for almost an hour... again.


Then bila dah bukak, kitaorang kena beratur dulu. Waktu mula mula masuk, aku tengok tempat tu sempit and kecik gila. Nasib baik aku awal, dapat tempat duduk. Kalau tak, memang kena berdiri je lah sampai rasa nak tercabut kaki dalam tu. Ada jugak yang kena tunggu dekat luar. Dalam dah penuh kalah tin sardin. Himpit himpit sana sini.

Sebelum ambik test, kena tangkap gambar dulu. Aku selalunya kalau bab bergambar ni, aku kena check and betul betulkan tudung dulu. Bajet Datin kan? Hoho. Tapi dekat situ aku nak check tudung dekat mana wooii?! Dah lah tak tau toilet dekat mana. Pergerakkan pun limited. And kena buka spec. (Oh ya, aku sekarang dah berkaca mata. Macam budak nerd yang minta dibuli gitu. Haha.) Aku harap tudung aku tak hancus, senget senget ke apa dalam gambar tu.

The funny part is, I can't smile normally. Means, aku senyum awkward sangat. Ya Allah, serious awkward tahap infiniti wa cakap sama lu. Macam budak budak tak cukup umur senyum cover cun sebab malu nak tayang gigi rosak pun ado.

Cenggini haa aku senyum..

Source: Google

Aku senyum lagi buruk daripada mamat korea ni T.T

While waiting, minah sebelah aku ni tegur.

Beliau: Duduk mana?

Aku: Ipoh. (shit, salah jawapan -.-) Eh eh, duk sot set sot set.

Beliau: Oh*angguk angguk* Nak ambik lesen apa ni?

Aku: Kereta.

Beliau: Umur berapa?

Aku: 18. Sama ke?

Beliau: *geleng geleng*

Aku: Oh, akak lah ni?

Beliau: Adik. Hehehe 17 tahun, Form 5 *gelak tutup mulut*

Alahai sopan nya minah ni. Haha.

Aku: Ohhh (4 harakat). Ambil lesen motor eh?

Beliau: Bukan lah, kereta. Hihi.

Hah?! Terkejut beruk aku. Tapi bila fikir fikir balik, memang boleh ambil lesen minimum umur 17 tahun pun. Untung ah birthday awal dik. Aku birthday bulan 11 -________________-

Finally, turn aku untuk ambik test. Dup dap dup dap. Mula mula kena isi nombor IC dulu and pilih kategori. Bila aku dah tekan 'OK', dia kata nombor IC aku tak wujud. Punya ah gelabah time tu. 4 kali aku try key-in balik.

Rupa rupanya aku salah pilih kategori. Aku pilih kategori 'Penduduk Tetap'. Hahahastupidhahahahaha. Tiga kali aku pilih kategori tu. Kali ke-4 baru aku pilih kategori 'Orang Awam'. Nervous sangat sampai otak jadi kurang bijak. Hihi.

Alhamdulillah, aku dapat soalan senang. Ya Allah, aku bersyukur sangat sangat. Rasa macam nak nangis depan komputer tu pun ada. Dah habis jawab semua soalan, aku nak semak balik jawapan aku. Sebab masa pun ada 30 minit lagi. And ayah ada pesan, "Kakak kalau ada masa lebih, kakak semak balik jawapan tau. Check betul betul. Soalan dia tricky."  But aku tak tau nak tekan butang mana untuk semak balik jawapan. Hahaha loser gila aku. Aku pun hantar je lah. Karang jahannam pulak komputer tu kalau aku tekan bukan bukan.

Soooooo, yeah. Aku lulus. Salah satu soalan Bahagian B. All praises to the Almighty Allah. Thanks to all yang wish. Hihi. Really appreciate it.

Bye.

17 Comment (s)

  1. means that u got 49? ugh congrates. hihi

    ReplyDelete
  2. congrats puteri. kengkawan ee ramai yg frust sebab tak pass. hahaha.

    ReplyDelete
  3. wow terernya puteri!!!!! kite itu hari dpt 47 je

    ReplyDelete
  4. wuihh dah amek lesen. teringin nak dpt lesen memandu gak, boleh pegi merayap mana2 yg kite sukaa >< taktau langsung umur 17 tahun boleh amek lesen kereta kot. hahaha ._.

    ReplyDelete
  5. tahniah2 puteri dapat pass. teror luuu.. haha..

    btw, comel kai sengih budak2 gitu, mestilah puteri sengih lagi omeyy. heee.. :DD

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah lulus.. wohoa.. XDD

    mmg senyum tahap awkward dah tuh ahahaha XDDD buat ada sesapa pandang2 time tuh jawabnya sengih kerang busuk ja lah XD ahahaha

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah lulus.. wohoa.. XDD

    mmg senyum tahap awkward dah tuh ahahaha XDDD buat ada sesapa pandang2 time tuh jawabnya sengih kerang busuk ja lah XD ahahaha

    ReplyDelete
  8. tahniah dik !nnti dah ada lesen mai jalan rumah akak . hehe

    ReplyDelete
  9. haha. gelabah sgt ke ape ni puteri.
    congrate yea. hehe :D

    ReplyDelete
  10. congratulations puteri ! pasni boleh try drive pulak =D

    ReplyDelete
  11. tahniah sebab lulus.. ecah lagi fedup sebab time gi test smgat kol 8 pgi dah gi,then kol 4ptg baru my turned. bukankah itu sngat annoying -.-''

    ReplyDelete
  12. comel la dia senyum.
    macam kai.. hehe.
    sabor je laaa. btw congrats sbb lulus (:

    ReplyDelete
  13. woah salah satu je? saya dapat 47 je -.- hee anyway congrats . pasni belajar drive lagi . hee ^^

    ReplyDelete
  14. congrats put!
    da boleh jalan jalan lepasnii..

    ReplyDelete